Den danske restaurantkæde Sunset Boulevard har sat skub i væksten

 

Den danske restaurantkæde Sunset Boulevard har sat skub i væksten  

 

Efter et forrygende 2018 har den danske restaurantkæde Sunset Boulevard formået at vende et millionunderskud i sidste regnskabsår til et overskud. Ifølge kædens direktør står forretningen nu bedre end nogensinde med nye renoverede restauranter og gæster, der kommer igen.

 

2018 var et rigtig godt år for den danske restaurantkæde Sunset Boulevard. Kæden kan nu offentliggøre sit årsregnskab, som viser en bruttofortjeneste på 94,2 mio. kroner, hvilket er en stigning fra 92,7 mio. kroner i 2017. Samlet kommer kæden ud af 2018 med et overskud på godt 770.000 kroner før skat.

 

Hos Sunset Boulevard glæder direktør Jens Broch sig over, at mange af de initiativer, der er igangsat, har givet pote:

 

”Vi går ud af 2018 med en stigning i omsætning, som faktisk er den højeste nogensinde for Sunset Boulevard. Det kan vi jo kun være yderst tilfredse med – og det er vi også. Vi arbejder løbende på at forbedre oplevelsen for vores gæster, og selvom vi stadig laver fejl, er vi rigtig godt på vej,” siger Jens Broch og fortsætter:

 

”I 2018 renoverede vi en række restauranter, og vi åbnede tre helt nye restauranter i Rødekro, Skejby og Vejlevej i Kolding. Derudover har vi fokuseret meget på at uddanne vores personale, så gæsterne får endnu bedre oplevelser i vores restauranter. Vi er allerede i fuld gang med 2019, og med afsæt i vores forbedringer fra 2018, skruer vi op for vores vækstambitioner og forventninger til både top- og bundlinje i 2019”.

 

Ifølge direktøren kommer Sunset Boulevard til at fortsætte investeringer i forretningen bl.a. med åbning og renovering af en række restauranter i 2019.

 

På flere måder en bæredygtig forretning

Det er ikke kun på bundlinjen, at Sunset Boulevard har haft fokus på at gøre forretningen bæredygtig. Gennem en række initiativer påbegyndte kæden sidste år at mindske sit klimaaftryk og dermed gå foran for at bekæmpe branchens udfordringer, når det gælder miljø og bæredygtighed.

 

”Det var et vigtigt skridt for os at tage som forretning, at vi også skulle tage et kig på, hvilket aftryk vi sætter på klimaet. Her er vi stadig kun lige gået i gang, og vi er langt fra perfekte. Men vi har i 2018 allerede udfaset plastik låg og sugerør for vores gæster i restauranterne og vi arbejder løbende på hvordan vi kan finde bæredygtige alternativer eller helt undvære emballering. Således har vi senest her i juni måned taget låget af nogle af vores burger-emballager for at mindske det miljømæssige aftryk,” siger Jens Broch.

 

Sunset Boulevard har siden 1996, hvor den første restaurant åbnede på Odense Banegård, taget kampen op mod de internationale fast-food-giganter. Siden er det blevet til 44 restauranter spredt over hele Danmark – og en enkelt på Færøerne.