Søges: Kommerciel stærk idé til børnekoncept

Hos Sunset Boulevard arbejder vi aktivt for at minimere vores brug af plastik og emballage. Det skal også afspejle sig i vores børnemenuer. Derfor leder vi lige nu med lys og lygte efter dygtige samarbejdspartnere med den helt rigtige, nytænkende idé og løsning til underholdningen i vores børnemenuer. Læs herunder, om det er noget for dig.

 

Udfordringen du skal løse:

Hos Sunset Boulevard kan du få et frisklavet måltid af gode råvarer – og på under 5 minutter. Dét er kernen i vores forretning.

 

Men vi ønsker også at gøre en forskel. For vores gæster og for omverden. Derfor har vi i løbet af det sidste år udfaset plastik i vores restauranter og igangsat en række tiltag for at nedbringe mængden af emballage. Nu er turen kommet til vores børnemenuer, som vi ønsker at løfte til nye højder.

 

  • Vores børnemenuer er målrettet de 5-10-årige. Primært fokus er på de 5-8-årige.
  • Den samlede gæsteoplevelse er vigtig for os. Vi vil gerne se, høre og forkæle vores gæster – også de alleryngste. Den rigtige løsning foretrækkes derfor både af børn og forældre.

 

Det, vi drømmer om:

  • Vi arbejder for en mere bæredygtig verden. For os er ”mindre plastik”, ”mindre affald” og ”færre unødvendige tilsætningsstoffer” en holdning, som også bør afspejles i vores børnekoncept.
  • Cirkulær økonomi er et begreb, vi forventer bliver tænkt ind i børnekonceptet, såfremt der arbejdes med fysiske produkter.
  • Vi tør tænke skævt og har ambitioner om at flytte grænserne. Således har vi et ønske om at flytte os væk fra klassiske samlekampagner, Disney-figurer og kendte personer som magnet.
  • Nærvær og tid til at tale sammen, mens man nyder et frisklavet måltid mad. Vi er ikke et sted, hvor man placerer børnene med en digital device som babysitter. Vi er ikke bange eller modstandere af den digitale udvikling, dog er lige præcis måltidet netop dér, hvor vi kigger hinanden i øjnene – uanset om det er som par, som venner eller som familie.
  • Vi har både gæster, der nyder et måltid mad inde i vores restauranter, og gæster, som tager måltidet med hjem/med på farten. Børnekonceptet skal tilgodese begge købs-situationer.

 

Økonomien:

  • Der sælges ca. 400.000 børnemenuer om året.
  • Budget = 4-5 kroner pr. solgt børnemenu (inkl. alt)
  • Eneste KPI i partnerskabet er at øge antal solgte børnemenuer med 15%

 

Hvad stiller Sunset Boulevard til rådighed ift. synlighed:

  • 45 restauranter med mulighed for synliggørelse af børnekonceptet på plakater og bakkeservietter
  • Facebook-side
  • Hjemmeside
  • Nyhedsbrev
  • Instagram

 

 

Hvad så nu?

  • Send max. 1 side med den overordnede idé senest mandag d. 16. september til engodide@sunset-boulevard.dk. Medsend et økonomisk overslag, så vi har en fornemmelse af, at ide og økonomi kan hænge sammen
  • Vi indkalder relevante kandidater til speeddating ultimo september/primo oktober. ½ times pitch, hvor ideen/konceptet skal forklares og hvor vores primære fokus vil være, om det er interessant for målgruppen. Efter speeddating indkaldes finalekandidaterne til en detaljeret gennemgang af konceptet, partnerskabet og økonomien i et evt. samarbejde.
  • Ambitionen er at kunne lancere vores nye koncept i Q1 2020.